Oferta
Terapia
Terapia pedagogiczna – to całokształt specjalistycznych działań z obszaru pomocy psychologiczno – pedagogicznej dziecku w pokonywaniu jego zaburzeń rozwojowych, trudności w nauce oraz zachowaniu. Terapia ma za zadanie doprowadzić do pozytywnych zmian w sferze psychicznej, emocjonalnej i społecznej młodego człowieka. Polega na usprawnianiu zaburzonych funkcji oraz doskonaleniu tych, które są dobrze rozwinięte. Wszystko to odbywa się pod opieką terapeuty.
Nadrzędnym celem jest wspieranie dzieci i młodzieży wykazujących trudności w rozwoju czy zachowaniu.
Terapia pedagogiczna skierowana jest do dzieci i młodzieży m.in.:
- z trudnościami w nauce, w szczególności w nauce czytania i pisania oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia),
- z zaburzeniami przetwarzania słuchowego,
- z trudnościami z pamięcią, koncentracją uwagi,
- z nadpobudliwością psychoruchową,
- z zaburzeniami integracji sensorycznej,
- z problemami dotyczącymi lateralizacji,
- przejawiających nieharmonijny rozwój,
- mających obniżony poziom umiejętności manualnych i grafomotorycznych,
- przejawiających trudności w zakresie orientacji przestrzennej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
Terapia EEG Biofeedback- określana również jako neurofeedback, to skuteczna i bezpieczna metoda terapeutyczna, która ma na celu usprawnienie funkcjonowania mózgu.
Podstawą tej terapii jest zmiana aktywności bioelektrycznej określonych obszarów mózgu. To metoda treningowa oparta na samoregulacji. Dzięki sprzężeniu zwrotnemu pacjent otrzymuje informacje na temat aktualnego stanu fozjologicznego organizmu i uczy się regulować ów stan. Prowadzi to do znaczącej i trwałej poprawy funkcjonowania osoby, która poddaje się temu rodzajowi terapii. Metoda ta cieszy się wysokim poziomem potwierdzonej naukowo skuteczności. Jest szczególnie zalecana dla dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi, trudnościami w uczeniu się, ADHD, ADD i Zespołem Aspergera.
Biofeedback to skuteczna forma wspracia na każdym etapie życia. Od dzieci i młodzieży po osoby dorosłe i starsze, które zmagają się między innymi z:
impulsywnością;
problemami z koncentracją uwagi;
zaburzeniami nastroju;
problemami z emocjami;
potrzebą podniesienia kreatywności w pracy;
problemami z relaksacją i odpoczynkiem psychicznym;
zaburzeniami nastroju;
potrzebą podniesienia aktywności poznawczej i intelektualnej.
Diagnoza
To rozpoznanie aktualnego „stanu rzeczy”, sytuacji, poziomu wiedzy i umiejętności, na podstawie obserwowalnych objawów, skonfrontowanie ich z ogólnymi prawidłowościami rozwoju i opracowanie działań korekcyjnych, terapeutycznych.
Ze względu na przedmiot i cel badania wyróżnia się określone typy diagnoz:
- diagnoza nozologiczna (klasyfikacyjna i różnicowa),
- diagnoza funkcjonalna (strukturalna),
- diagnoza faz rozwoju (rozwojowa),
- diagnoza prognostyczna.
- poziomu rozwoju emocjonalno – społecznego dziecka, nastolatka;
- trudności emocjonalnych dzieci i nastolatków;
- trudności dydaktycznych dziecka, nastolatka
- poziomu rozwoju psychomotorycznego dziecka
- obszaru zainteresowań pod kątem wyboru szkoły średniej, kierunku studiów
Wsparcie
Gabinet eMocJa – udziela wszechstronnej pomoc psychologiczno-pedagogicznnej:
- >dzieciom i młodzieży;
- rodzicom, opiekunom prawnym;
- innym dorosłym np. nauczycielom, opiekunom tymczasowym;
- osobom starszym
- Konsultacje
- Porady
- Zalecenia i wskazania
- Diagnozowanie
- >Mediacje
- Terapia
- Szkolenia i warsztaty
- Wsparcie emocjonalne